lördag i Säterdalen

Idag har vi varit i Säterdalen helahalva dagen. Barnen sprang fram och tillbaka mellan vår filt vi hade med oss och alla rutschkanor och liknande. Efter två timmars lek gick vi en promenad och hittade massa djur. Det var några getter, får, kossor, grisar och en häst. När vi hade varit i dalen i ca 4 timmar kände vi att det var dags att åka hem. Då kom barnens farfar förbi med kött och så grillade vi och åt mega god mat.
Barnen är i säng, jag ligger i soffan och halvsover. Ska flytta mig till sängen, snart...
och juste, när vi kom hem så fick jag den briljanta idéen att barnen skulle få bada i badbaja utomhus. Sagt och gjort, vi fixade varmvatten, bubblor och leksaker och sen badade de för fullt.  Här har ni en liten bild när Maja tröttnat och var med mig i köket och Elsa fortfarande badade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0