blir så trött

När jag var och handlade häromdagen gick jag förbi tidninghyllan. På omslagen stod det "Gå ner 5 kilo på 5 veckor" och "så ser du tio år yngre ut".
Jag reagerade över det och det gör jag varje gång jag ser de där förbannade tidningsartiklarna. Vart är de där artiklarna om hur man går UPP 5 kilo? Eller, hur man ser äldre ut. När jag var 13 år, ville jag inget hellre än att se ut som 18. Jag känner massa folk som skäms över sitt utseende för att de är för smala. De vill gå upp i vikt. De kämpar varje dag och äter massa olika saker och tränar och grejsar för att gå upp, för att få former. Och sen skriver alla de där jävla tidningarna att man ska gå ner i vikt. Ingen jävel som skriver det där tänker på alla unga tjejer som går runt i affärerna, som ser och läser och tror att man ska vara storlek minimum. Hur fan ser det ut, om alla i hela sverige, skulle väga 45 kilo, och vara allmänt olyckliga? Och samtidigt, hur ska tjejerna kunna ha stora bröst och fin rumpa (som även det är ett jävla ideal alla unga tjejer tror att man ska ha) om de väger 10 kilo mindre än de ska, bara för att det är något sjukt ideal tidningarna kommit på. Fyfan säger jag bara.




Kommentarer
Anki

Instämmer. Inte så konstigt att småtjejer inte hinner vara barn med de sjuka ideal som finns.

2012-03-06 @ 22:23:15
Anonym

Jag håller verkligen med dig om det du skriver. Du har helt rätt!!!

2012-03-07 @ 19:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0