Sedan 1 januari 1989 är det enbart åldern 18 år som är ett krav för att bli myndig

Myndig är en civilrättslig term som innebär att en person är berättigad att på egen hand ingå civilrättsliga giltiga avtal, bland annat rörande ekonomiska överenskommelser.

Jag är så inåthelvete trött på, att bara för att jag är lillasyster och minstingen (i min ena familj) så kommer jag för alltid vara liiiiiten. Känner mig kräkfärdig på att vara liiiiiten. Jag bor 15 mil från min familj, jag är "bonusmamma" eller vad fan man kallar det, till två barn. Jag sköter min egen ekonomi, hyra och matinköp och jag är helt ärligt kickass på att hushålla. Men endå tjatar folk i min närhet på mig, minst fem ggr i veckan om jobb och körkort och livet och liknande. Jag har hela mitt liv planerat, på mitt sätt, så som jag mår bra av att ha det. Och jag har världens finaste sambo att planera mitt liv med. Så låt mig planera mitt liv som jag vill ha det, om ni alltid lägger er i och vill ändra på andras planer, då tycker jag att ni ska se över era egna liv istället och ta reda på om de är så jävla perfekta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0