måndags pyssel

När jag hade varit nere och hämtat tvätt och lagt i en ny maskin skulle tvätten in i garderoben. Det gick hur bra som helst i allas garderober, tills jag kom till Andreas. Han har knölat in alla sina kläder så inget annat fick plats. Så, jag slet ut allt på sängen och vek och sorterade kläderna. De fula tröjorna som han aldrig får visa sig bland folk med, de hamnade nere i garaget. Sen blev det en hög med fina och mindre fina tröjor. När det uppdraget vad slutfört irriterade jag mig på en stackars flyttkartong som blev uppackad och sedan kom jag på att det kanske var bäst att vädra sängkläderna och bädda rent. Och när jag ändå höll på torkade jag av balkongräcket och plockade i diskmaskinen. Sen var det dags att plocka fram kyckligen till ikväll och steka pannkakor till lunch till barnen. Och juste, väntade ju brev. Så kopplade hundarna och gick till brevlådan. Sen ringde jag AF, kom dock inget vettigt ur det samtalet.  Nu, sitter jag äntligen i soffan och njuter i 30 min, innan tvätten ska hängas och kycklingen förberedas. Och folk säger att jag inte har nåt jobb?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0