jag vet hur du ser ut i dina kläder

Kryper ner i sängen med fyra kuddar under huvudet.
Ligger faktiskt helt okej med datorn i knät och ska precis sätta igång den där bra filmen.
Då kommer jag på nåt jag glömde.
Flyttar datorn, tar bort täcket och går upp på det där iskalla obehagliga golvet mot varma mysiga fötter.
Lägger mig ner, drar täcket över mig, datorn i knät.
Ligger mer bekvämt den här gången.
Då upptäcker jag att taklampan är tänd.
Glömde ju släcka den efter mitt letande efter det jag glömt.
Flyttar datorn, tar bort täcket och går upp på det där iskalla obehagliga golvet mot varma mysiga fötter.
Släcker lampan, går tillbaka till sängen.
Lägger mig ner, drar täcket över mig, datorn i knät.
Nu ligger jag absolut bäst, har aldrig legat såhär bra nånsin.
Kommer på att det kan vara en idé att ställa alarmet på mobilen.
Har 20% batteri.
Letar efter laddaren på golvet.
Kommer på att den förmodligen ligger i handväskan.
Svär tyst för mig själv.
Ställer alarmet.
Tänker att om det inte ringer imorgon är det ödet att jag ska få sova resen av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0