I'm back

Jag är tillbaka.
I alla fall just för ögonblicket.
Kände mig sugen på att skriva nu när jag ändå är hemma själv och fortfarande vaken.

Låg på soffan och kollade på SATC och pratade med Tobbe.
Helt plötsligt ser jag någonting som kryper på min vägg.
En tvestjärt.
Jag höll på fullt allvar på att dö av äckelkänslor. Jag hatar tvestjärtar. Medan jag pratade med Tobbe tog jag en tidning och rullade ihop men den jäveln var för högt upp. Då tog jag en annan tidning, men den räckte inte heller.
Kände paniken. För tvestjärtar kan ju föröka sig själva utan partner och jag såg framför mig hur det kryllade med dessa odjur i huset. Så jag började kasta en badboll, en penna och lite annat som jag hittade innan jag kom på den briljanta ideén att hämta en stol och ställa mig på. Slog till den djäveln och den trillade ner på golvet. Hoppas att den fick en hjärnskada och dog, för om jag tänker på att den kryper runt här hemma kommer jag inte kunna sova i natt. Usch usch usch !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0