knäppskalle

När det händer saker som gör att jag blir rädd, ledsen eller arg. Kanske till och med hamnar i chock så har jag två saker för mig som jag gör för att försvara mig själv för att inte bli sårad.

Antingen kryper jag upp någonstans och gräver ner mig i filtar och täcken och läser eller tittar på tv/film.
Eller så sysselsätter jag mig.

Det hände förra tisdagen.

Jag fick en chock, så jag plockade fram en av de två flyttkartonger som fortfarande står i min hall fast det är två år sen vi flyttade in. Jag började plocka upp allt från den, sakta med säkert. Lade ut allt på golvet och kollade på minnerna som fanns i den. Det var dumt.

För allt ligger kvar på golvet och varje gång jag ska in i mitt rum och ta mig fram till datorn måste jag hoppa över alla saker. Jag har sagt sen dess att jag ska städa undan men jag har ju redan förklarat just mitt städ-dilemma för er. Så nu ligger det saker överallt och vad gör jag då ? Jo, jag bestämmer mig för att plocka fram den andra flyttkartongen också för att hitta saker att slänga eller ställa undan så att jag får ihop det till bara en flyttkartong så att jag kan ställa ner den i källaren och få upp mina skohyllor i hallen.
 
Kan någon förklara varför jag är så jävla dum i huvudet att jag tar på mig saker som jag aldrig fullföljer ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0