kärringjävlar finns det gott om

Satt på balkongen och solade när jag hör hur en mamma står och skriker på sina barn från en balkong.
De har hittat en mus de vill begrava med papper men mamma skriker att de måste ju förstå att den kan vara sjuk. Okej , det köper jag.
Men när mamman sen skriker att om barnen kommer nedanför balkongen en gång till så ska de åka hem så började jag känna att den här jävla idioten borde läxas upp. Barnen springer iväg och kommer tillbaka efter bara några minuter och ena gråter. Hon har ramlat. Låt mig tala om att de här barnen inte var en dag över 5 år.
Mamman säger att hon får klara sig utan plåster, annars måste de åka hem.
Sen säger kärringen.
" Varför ramlar ni hela tiden!? Jo för att ni springer. Gååå istället så ramlar ni inte!!"

 

Vart fan är felet i hennes huvud. ALLA 5-åringar springer. Det är deras natur. De ska ramla och slå sig, för det är det barn gör. Jag skulle bli mer fundersam om en 5-åring på mitt dagis gick långsamt och var rädd för allt och aldrig ramlade och skrapade upp knät.

 

Jag blev så fruktansvärt arg att jag var tvungen att gå in.

Jaa, kärringjävlar finns det gott om !


Kommentarer
ellinor :)

tror ja har sett dej nån gång när ja gick förbi där du jobbar :) du satt typ och ritade me nåra barn , för du jobbar väl på samma i tullinge va?! :)

2010-07-11 @ 22:10:55
URL: http://swwete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0