life goes on

Jag lägger mig i sängen på kvällen, galet trött.
Blundar och håller precis på att somna när... jag hostar.
Jag börjar om, blundar, tar några djupa andetag, håller precis på att somna när... jag hostar.
Såhär, har jag hållt på i ca en vecka nu. Vet ni hur trött jag är på att bara få sova 2-5 timmar per natt ?
Jag är inte småbarnsförälder så jag har rätt att sova minst 7 timmar per natt. Jag är trött på att gå upp och dricka, ta en halstablett, dricka hostmedicin eller ta slemlösande ungefär var tionde minut första 3 timmarna av natten.

Jag har gått till skolan hur lite jag än sovit under hela förra veckan men nu gav jag upp.
Jag stannade hemma idag.
Och jag tänker stanna hemma tills den jävla hostan lägger sig.
Om det så innebär att jag missar tältningen på torsdag-fredag.
Jag vill kunna sova hela nätterna igen.
Jag vill kunna ligga ner och sova, inte sitta lutad mot väggen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0