De platskåta jävlarna är tillbaka

Under denna sommar har jag sagt många gånger att jag älskar att åka kommunalt.
Man ser mycket, det är oftast trevligt och går smidigt.
Men nu, nu är semestern slut och nu gillar jag det inte längre.

  1. Man har inte en chans att hinna med tåget om det går inom 5 min för det är en fet propp mellan tunnelbana och pendeltåg för folk vet inte hur man lätt sick-sackar sig mellan alla som går i  S L O W M O T I O N.
  2. Alla dessa idioter som har ryggsäcken på ryggen även på tåget/bussen och på så sätt tar upp två platser extra när det är riktigt fullt. Och inte heller har de någon koll på vart de har den jävla ryggsäcken. Det är ju inte en gång man har blivit omkullputtad av en ryggsäck...
  3. Om man har bråttom och vill hinna ner/upp till tåget och tar rulltrappan för att man kan tjäna lite tid på det så var det ett dumt beslut för folk förstår inte att man står på höger sida och går på vänster.
  4. Om du motförmodan tror att du ska kunna ta dig på/av tåget lugnt och sansat så har du fel, för alla ska ha sittplats. Kosta vad det kosta vill.

    I kollektivtrafiken och djungeln är allt tillåtet...(?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0