päls på benen och översvämmning i badrummet.

Så kan en fredag se ut hos oss.
Jag bestämde mig för att ta en dusch efter dagens storstädning och besök på olika byggvaruhus.
Jag klev in i duschen och när jag väl stod där hamnade jag i ett trans liknande tillstånd och stod och tänkte på hur vårt badrum kommer se ut när vi har gjort om det lite. Bestämde mig även för att ta en långdusch för att det var så varmt och skönt. Stod länge och funderade på om jag skulle raka benen men bestämde mig för att jag behåller "pälsen" tills efter helgen eftersom jag fryser mer utan hår på benen och jag ska faktiskt stå/sitta på råsunda i över 3 timmar imorgon. När jag stänger av duschen går Albin förbi utanför och kommer in för att han ska säga nåt. Helt plötsligt skriker han bara " Elin för faaan ! Kolla " Så jag öppnar försiktigt dörrarna och ser att det är lite skum på golvet men eftersom det blev så kallt stängde jag snabbt.
Albin kutade ut och hämtade massa handdukar och jag sträckte mig efter min och när jag torkat mig tittade jag ut från duschkabinen igen. Det låg handdukar överallt, Albin var blöt och det klafsade när han gick runt.

Anledningen ?
Albin hade flyttat på duschkabinen idag för han höll på att foga i badrummet. När han ställde tillbaka den var han lite stressad så röret som går ner i brunnen hade låssnat. Jag som hade bestämt mig för en långdusch spolade ut flera liter vatten och allt vatten åkte rakt ut på golvet eftersom röret inte gick ner till brunnen.
Kaos !

Men roligt var det .
Jag skrattade mest medan Albin såg orolig ut och svor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0