mina katter är smarta

Här omdagen var jag inne i badrummet och min katt Flisan hoppar upp  på en plastbyrå jag har som bara står där inne, egentligen är den bara i vägen, men iallafall. Hon hoppar upp där, stoppar ner huvuet och tassen i min neccesär och plockar upp en  toffs med munnen och springer iväg.

Igår när jag och Albin låg i sängen hörde vi hur en byrålåda i hallen stängdes. Sen hur det knastrade.
Jag blev helt livrädd att Charlie hade blivit instängd så Albin gick och kollade.
Jag hade tidigare letat efter en sak i en av byrålådorna. Charlie hade hoppat upp, plockat upp en rosa gosedjurs igelkott vi har där (som är nästan lika stor som honom) och sen hoppat ner. I farten hade han lyckats stänga lådan.

Katter är smarta helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0