livet

När jag skulle hem från skolan idag blev det stopp i trafiken för att en full man promenerade runt på spåren.
När jag sedan klev av tunnelbanan gick jag förbi ett dagis där barnen spang runt och lekte i solen.
Min syster fyller 22 år idag.
Jag har skolavslutning imorgon.
Och just nu föds det ett barn.

Livet är det finaste vi har. Ändå beter vi oss som att vi hade ett nytt att plocka fram ur garderoben.
Man kan inte ändra sitt liv genom att spola tillbaka, pausa, spola fram eller stoppa ,så som man kan göra med nya com hem boxen.
Så, livet kanske suger. Allt kanske går åt helvete den här veckan. Jobbigt. Men det kommer en ny vecka och den kanske går bättre. Man kan inte ändra på sitt liv, men man kan påverka det med hjälp av val man gör i livet.

Jag har hatat mitt lv helt sjukt mycket. Men jag är inte den enda som gjort det. Många hatar sitt liv, men det finns många som älskar sitt liv. Jag älskar mitt liv nu, jag älskar min familj, Albin, mina djur och mina vänner. Jag vill stoppa tiden nu , sen spola tillbaka om och om igen så att livet alltid är såhär underbart. Men det går inte, det vet alla. Därför ska jag lägga den här tiden på minnet, och när allt går åt helvete någon dag , så ska jag plocka fram den känslan jag känner nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0