tisdag = hemgång

Idag ska vi ta oss hem igen . Måste hem och packa eftersom mitt och Albins äventyr börjar på torsdag..
Det hände mycket här igår. Vi spelade kubb , killarna mot tjejerna. Jag och mamma förlorade , båda gångerna...
Sen bestämde jag och Albin oss för att gå och fiska. Vi satte oss i Jannes båt och fiskade. Eller, Albin fiskade, jag spelade Quadra pop. Var nog lite för trött för att orka fiska kl 12 på natten.
Helt plötsligt säger Albin ; Jag har fisk !
Sen drar han upp en 2 kilos gädda i båten.
Jag är en ganska van fiskare men den där gäddan skrämde livet ur mig. Jag kastade mig av båten och skrek när Albin kom i närheten. Vet inte vad som hände, det måste varit själva vetskapen om att det var en gädda för i vanliga fall tar jag ut kroken ur nästan lika stora fiskar. Usch !

Sen kom vi hem och mamma och Janne låg och sov och snarkade så att hela väggarna skakade.
Albin ställde sig i köket för att slå ihjäl fisken och upp springer en skrikandes halv sovande Janne som tror att det är inbrott. Jag höll på att skratta ihjäl mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0