jag har en åsikt

Jag satt på tunnelbanan och det låg en tidning där. Typ Norrmalm eller nåt.
I tidningen fanns det en artikel om hundar.
Där var det en tjej som skrev om att kamphundar borde ha munkavel. Hur kan man säga så ? Jag har alltid i hela mitt liv velat ha en amstaff , rottis eller liknande. Min hund kommer inte ha munkavel bara för att den har kamp i generna. De är inte kamphundar bara för att andra av samma ras har uppfostras till att döda andra.
En liten hund kan också ge sig på andra hundar eller på småbarn. Det är inte bara kamphundar som gör så.
Människor som har en så förvrängd syn på hundar som inte är lika liten som en chihuahua borde inte få ha hund alls.
Personen i tidningen skriver även att ingen ska köpa sådana hundar. Vad säger att alla ska köpa knähundar ?

Alla har sin smak och stil, jag kommer inte köpa en liten knähund för att folk är rädda för kamphundar. Helt sjukt. 


Tänk om någon sa att barn som slår andra barn ska ha munkavel och sele.

Vilken av dessa sötnosar ser farligast ut ?



Kommentarer
isabel

det är ju oftast aldrig hunden det är fel på utan ägaren.. precis som du vill jag också ha en amstaff eller typ en pittpull :P



fin blogg btw (:

2009-08-15 @ 15:04:46
URL: http://izbael.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0