Jag är effektiv

Jag klädde av hela granen (låter fel men ni förstår vad jag menar)
Sen kom Albin och vi hjälptes åt att slå av de mesta utav barren.
Sen var det ett himla jobb att sopa upp barren, hugga av grenar och slå in vissa kulor i papper.
Sen bar vi ner allt i grovsoprummet och sen åkte vi och handlade.
Nu väntar jag bara på att diskmaskinen ska vara klar snart så att jag kan börja baka.
Jag ska baka kärleksmums igen, hihi.

Det finna massa olika namn och recept för kärleksmums, men jag tänkte ge er det jag bakar efter.

TILL CA 30 STORA BITAR :

200g smör
5ägg
4dl strösocker
4dl vetemjöl
1dl kakao
2tsk bakpulver
2 tsk vanijsocker
2dl mjölk
kokosflingor till garnering

SäTt ugnen på 200 grader
Klä en ugnslångpanna med bakplåtspapper.
Smält smöret och låt det svalna.
Vispa ägg och socker pösigt´.
Blanda vetemjöl, kakao, bakpulver och vaniljsocker.
Sikta ner det i smeten. (jag tar lite i taget och blandar in försiktigt)
Tillsätt smör och mjölk.
Rör till en jämn smet och häll smeten i långpannan.
Grädda mitt i ugnen i 20-25 min.

GLASYR :

75g smör
1/2 dl starkt kaffe.
4dl florsocker
2msk kakao
2tsk vaniljsocker.

Smält smöret till glasyren och blanda med resten av ingredienserna.
Bred ut glasyren över den avsvalnade kakan och strö över kokosflingor.
Skär i rutor.




Sist jag bakade var jag lite snabb med att skära rutor så vissa såg lite halvkonstiga ut eftersom glasyren följde med kniven. Sen är det viktigt att kakan har svalnat innan man häller på glasyren för annars rinner den bara av.
Hoppas att ni gillar mitt lilla recept, enligt mig är det de bästa =)

Nu fick jag lite tidsförsriv och ni ett bra recept på goda små bakelser.
Hoppas att diskmaskinen är klar snart..
E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0