duscha

okej, ni vet det här med att duscha (?)
Oj så skönt, men ack så tidskrävande.
Jag är nämligen expert på att duscha länge.
Iallafall hemma hos mamma.

Först går jag in i duschen, sen står jag där och schamponerar mig och har mig. Sen är det inpackning ca 1 gång varannan vecka (är bra på att glömma just den, men nu är den slut så jag tjänar 5 min duschtid), sen ut ur duschen, sätta mig på sängen och smörja in mig vääääldigt noga med alla möjliga olika sorters krämer. Sen på med min mys-pysiga flanellpyjamas och sen morgonrocken (helst). Sen ut och borsta håret (när jag efter mycket möda och besvär har hittat en bra hårborste).
(Om detta sker på kvällen som det oftast gör så fortsätter det såhär)
Sen in i badrummet igen, lite tandtråd mellan alla tänder (viktigt). Sen tandborstning och om jag orkar lite munskölj.
Sen är det dags att borsta håret igen och sen är det tv eller läggdags.

Förstår ni att man blir trött bara av att tänka på det?
Tur att jag är hos Albin så ofta och han skulle ju bli galen om jag höll på såhär hemma hos honom och sprang runt. Lika bra att jag tar den snabba versionen när jag är där. Haha.

Nu ska jag hoppa in i duschen. Eftersom det tar sån tid och jag ska lägga mig tidigt så säger jag god natt nu.
E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0