förebilder

Varför är alla kända tjejer "förebilder" nuförtiden?
Jag tycker faktiskt att det är sorgligt att Carolina Gynning, Linda Rosing och dessa kända tjejer kallar sig för förebilder.
Hur smart är det när allt handlar om killar,sex,sprit,hår,kläder,smink, vikt, pengar , silikonbröst, läppförstorningar, träning osv.
Ska inte en förebild lära "unga flickor" att man ska gå i skolan, skaffa sig ett jobb. Äta nyttigt men endå unna sig god saker. Man ska vara nöjd med sig själv, man är vackrare ju naturligare man är.

Min förebild är och har alltid varit min förebild. I alla kategorier.
I nästan alla uppsatser som har handlat om vem man vill vara, vem som är förebild och liknande, har handlat om min syster. I en uppsats skrev jag
" Jag vill vara som min syster, då får man skrika, vara sur och smälla i dörrar hur mycket man vill!"
En vild gissning är att min syster var i tonåren då. Det skiljer trots allt 4,5 år mellan oss.

Jag tycker iallafall att allt handlar om utseende och liknande.
Att alla ska vara trådsmala och tjäna sjukt mycket pengar.
Jag tycker att de som pratar om dieter, sex och sprit i sina bloggar, sen kallar sig förebilder. De är dåliga såna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0