1 december = julmånaden

Nu är det jul igen å nu är det jul igen ...
Ja, första december idag och jag har redan haft mardrömmar. Häromnatten drömde jag att det var julafton, att jag satt på landet, som ligger en bit från stockholm och inte had köpt julklappar till någon !!

Idag har jag konstaterat att jag inte får laga mat när Albin inte är hemma...
Först skulle jag koka te och det gick bra. Men sen när jag ville ha påfyllning gick det interiktigt lika bra. Började hålla på med massa annat så jag glömde helt bort vattnet ( vi har inte vattenkokare). Kom på det efter väldigt sent och sprang in i köket. Kastrullen var helt brun i botten och det mest patetiska är att Albin har gjort exakt samma sak, med samma kastrull...
Sen skulle jag poppa popcorn som jag hittade. ( som jag var deppig över häromdagen för att vi inte hade när jag hade bränt en påse). men jag hittade det i ett skåp när jag letade efter någonting gott... Jag brände den påsen !
Fan vad deppig jag blev...
Men som tur var hade vi en till.. Och jag vill påpeka att jag inte är någon direkt expert på popcorn. Men denna påse brändes inte, men blev inte 100 % färdig heller. Känner mig nu deprimerad...


Hade även tänkt överraska Albin med att städa men det var för mycket bra på tv, för mycket gott i skåpen och orken var för liten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0