livet är orättvist,

eller hur ? det vet ju alla, hur orättvist livet faktiskt är. Speciellt för oss tjejer. Dels har vi mens minst en gång i månaden, vi har mens värk, blir på dåligt humör och orkar ingenting. Inte nog med det, vi måste köpa tamponger / bindor, p-piller och massa värktabletter för skiten också. ( tycker att man ska få bindor och tamponger hemskickade varje månad, eller åtminstonde att de inte ska kosta skjortan.) 

Visst är det underbart med barn? Men det är vi som måste gå upp massa kilo i vikt, få ont i ryggen, börja gråta för ingenting och sen spräcka sönder hela underlivet också. Amma och få hängande bröst, träna hur mycket som helst för att få tillbaka kroppen man hade innan. Okej, man måste lida pin för att vara fin. Men lite överdrivet är det väl?

Och vad gör då männen ? Jo, de går runt och mår bra, behöver varken ha mensvärk, ont i brösten, föda barn eller amma. De tjänar ofta mer pengar än vad kvinnorna gör, behöver inte gå upp massa i vikt bara för att de vill ha barn, inte få en helt annorlunda kropp och inte träna skiten ur sig för att bli snygga efter att de har fått barn.

Jaja, nu låter jag väl som en otroligt skum person som har så mycket konstiga tankar. Men det här är min blogg, och den är ärlig. Sen får ni tycka vad ni vill om det :)

Kommentarer
Arne

Först och främst, det finns även p-piller för män. Så varför inte testa det så slipper du knapra dem. :-D

För det andra så skulle jag hellre ha mens halva året än att behöva höra tjejen klaga när hon har mens. hahaha ;-)

För det tredje så finns den kejsarsnitt för de som inte vill "spräcka sönder hela underlivet". Ingen skillnad på den kniven och den kniven de använder för skönhetsoperationer.

Det här är mitt inlägg så jag skriver vad jag vill. :-D

Arne

2008-11-28 @ 08:01:51
URL: http://vaktisarne.blogg.se/
hanna

"tjejer kan blöda en vecka i månaden utan att dö, tjejer kan bli våta utan att röra vatten, tjejer kan föda barn och stå ut med smärtan, tjejer kan få killar att toffla, tjejer kan få killar att falla, tjejer är ta mig fan bra på allt, men varför uppfinns inte en maskin så att killar kan ta 50% av smärtan när man föder barn?"

2008-11-29 @ 17:33:41
URL: http://hannaemeliececilianordin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0