idag

Det var en kille i skolan idag från Kenya. Han hade startat ett projekt där nere för barn som inte får gå i skolan och liknande. Och nu åker han runt och har föreläsningar om hur det är där. Han visade en film som hette glue boys. Man fick följa några unga killar, den yngsta var 2 år. De flesta sniffade limm för att klara kylan på nätterna och den hårda vardagen utan mat. Han frågade om vi var sugna på att arbeta som volontärer där nere. Jag skulle kunna göra det, lätt. Tänk er, åka bort hela sommarlovet till Kenya. Hjälpa barn som inte får gå i skolan, som bor på gatan. Allt ! Jag vill, vill vill. Bara få komma bort. Slippa Sverige, vädret, kylan. Allt. Jag längtar, tills jag kan åka dit. Jag älskar att hjälpa människor och det skulle vara en upplevelse som man bär med sig hela livet. Ja, varför inte ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0