språk

Sitter på svenska / engelska lektionen, det är mitt språk val eftersom jag inte fattar dem andra språken.
Vi hade nyss brandövning så det tjöt i hela skolan. Kan inte förstå varför ? varför ska vi ha det en gång i månaden ? det är ju skit kallt att gå ut på skolgården och stå där i en kvart och vänta på att gå in i skolan igen.
Som tur är har jag typ världens snällaste lärare i språk så när jag orkade inte jobba idag och då fick jag sitta här :)
Snart är det lunch, tror att det är typ kyckling med någonting annat till lunch.. Hoppas det smakar bättre än all annan skit man vi får i skolan..
haha, nu sitter grabbarna och diskuterar varför min klass ska göra ett " kärlekshäfte" , killarna fattar inte varför. Ganska kul att lyssna på faktiskt.
Min lärare sa precis " livet är inte roligt jämt"
det kan man ju hålla med om, men nu ska jag kolla lite här på nätet och sen ska jag äta någonting .. / E


Kommentarer
Arne

Nja, en gång i månaden är det ju direkt inte vi har brandövning. Förra gången fungerade inte det överallt så det var tvunget att göra det igen då allt funkar.
Lovar dig att när det väl brinner, vi får ju hoppas att det inte börjar göra det men ändå, så kommer du i alla fall veta vart du ska gå. I panik är det inte alltid hjärnan fungerar som den ska men har man tränat upp den på utrymning så tänker den klarare om den kan. Ja, som att läsa till ett prov ungefär. :-D
Det kommer komma en oanmäld brand innan aprils slut så kanske är det som du säger, en jävla brandövning i månaden. Ska försöka ta det en varm dag nästa gång. ;-)
Bara för att jag har skrivklåda så ska jag nämna en oviktig sak. När jag jobbade på sjön så hade vi brandövning en gång i vecka.

2008-03-13 @ 09:31:09
URL: http://vaktisarne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0