....

Jag kommer helt enkelt inte på någon rubrik. Jag ligger i soffan och skriver. Pratade nyss med Albin och bad honom komma hem , det är lite småläskigt att vara hemma själv här när man bara varit det en gång förut . Nu är jag iallafall så fruktansvärt trött att ögonen knappt orkar hålla sig öppna. Men jag ska iallfall försöka hinna skriva klart det här inlägget :)
Det gick bra på modellbygget. Pratade lite med en av killarna som berättade att alla kompisarna tyckte det var skit töntigt. Jag sa till honom att han ska stå på sig och säga ; försök bygga ett eget så ska du få se att det inte är så jävla lätt. Han sa tack för tipset och log. Och jag tycker att det är så. Om man verkligen gillar någonting ska man stå för det. Inte bry sig om vad alla andra tycker. Om man t.ex. gillar bilar skit mycket och alla kompisar gillar motorcyklar tycker jag att man ska fortsätta visa att man gillar sina bilar och inte bara låssas att man gillar motorcyklar om man inte gör det för det mår man inte bra av. Eller om man gillar en person mycket och alla kompisar säger ; skit i den personen , den är ful och dum i huvudet och får dig att må dåligt. Skit i det , om du gillar det ni har och tror att det kommer bli bra. Stå på dig. Våga vara dig själv ! Jag känner många som inte kan vara sig själva, som inte har någon egen vilja. Och även om personen har det så vågar den inte visa det. Varför ? För att man är rädd för att säga / visa vad man tycker och tänker ? Eller för att man är rädd för allt skitsnack? Jag kan säga av erfarenhet att det blir oftast mer skitsnack om en person som gör precis som alla andra än om en som säger vad man tycker / tänker / vill. Så stå på er ! Det tjänar ni på i längden... Många kramar till er från / E

Kommentarer
Anki

Stor kram älskade ungen min. Helt rätt ! Egen stil och eget tänk uppskattas av din mor. Det tror jag du vet. :-).

2008-06-26 @ 09:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0