Vet ni vad jag har tröttnat på?

Jag är så jävla trött på allt skitsnack och alla fördomar och allt liknande. Ja, allt det där falska helt enkelt.
Men mest av allt är jag så trött på hur folk behandlar handikappade. Blickarna de tittar med, allt de säger bakom deras ryggar, allt. Men just det där att de glor så förbannat. Bara för att de sitter i rullstol eller ser konstiga ut, eller kanske går konstigt. Är de inte människor då ? Alla männsikor är inte likadana. Alla männsikor ser inte likadana ut. Fatta hur tråkigt det skulle vara , med en värld där alla människor var likadana. Både utseendemässigt och bettendemässigt.
Bara för att en person har något slags funktionshinder betyder inte det att de inte är som oss. Alla männsikor är lika mycket värda. Det är min åsikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0