självskärning

Okej, nu vill jag skriva om någonting som för mig alltid har varit viktigt.

Det finns två typer av självskärning (som jag vet om). Jag ska förklara för er som uppenbarligen har missat den sortens fakta.

1. Folk som vill ha uppmärksamhet. Vill visa alla att de mår dåligt och vill synas.
2. Det är alltid lättare att hantera fysisk smärta än det är att hantera psykisk. Att skära sig någonstans på kroppen gör att man känner en smärta som tar över den psykiska ett tag. Fysisk smärta läker snabbt och smärtfritt utan konsekvenser medan psykisk smärta måste man bearbeta för att läka.

För er som tror att alla gör det för att de vill ha uppmärksamhet. Ni har så fel.
Visst finns det de som gör det just för den anledningen men det finns många som gör det för att det gör så jävla ont i själen, hjärtat och hjärnan. De finns hur många ungdomar  som helst som skär sig, som tar livet av sig, som får ätstörningar. Vissa säger att det är "korkat, dumt och patetiskt " att ha ätstörningar eller att skära sig. Men är det bättre att ta livet av sig?

Man kanske inte har någonstans att vända sig. Man kanske inte vill prata om att man mår dåligt. Man kanske inte har någon att prata med. Man orkar inte med livet och allt gör bara ont inne i kropp och själ. Det finns många sätt att ta ut sin ångest på och att göra det via att skära sig eller att sluta äta är vanligt.

Men ni som tycker att det är patetiskt. Jag tycker att ni ska prata med någon som kan ge er information.
Jag skulle vilja se hur ni reagerade om någon i er närhet kom och sa att de skar sig. Eller om ni kom på det genom att ni såg fullt med skärsår någonstans på kroppen. Skulle ni sätta er och börja skratta och tala om för personen hur korkad och dum i huvudet den var för att den skar sig för att få ut sin ångest ? Nej, skulle inte tro det.

Fan, börja använda hjärnan. Tänk efter innan ni lägger ut en massa jävla parodi texter och bilder på internet om hur patetiskt det är. Ni är så jävla mycket mer korkade, dumma i huvudet och patetiska än de som tar ut sin ångest på något sätt. Fy fan !

Kommentarer
.

Det du säger är helt rätt, patetiska är allt vad de är som beter sig så som du beskriver vet inte alls vad de pratar om. Inte för att jag skär mig eller så men jag känner personer som gör.

2008-12-30 @ 01:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0