senare

Snart börjar svensson svensson, sen är det beck. Efter det är det nog faktiskt läggdags.

Jag jobbar ju som barnvakt. För ca ett halvår sedan så frågade jag killen i familjen om han var kär. För respekt mot familjen tänker jag inte nämna namn så ni får bara första bokstaven.

Jag : L, är du kär?
L : jaa..
Jag : i vem ?
L : I A och V
Jag : Men är inte V din kusin ?
L : Jo, men det är ju inte som att vi ska gifta oss?!

Så frågade jag häromdagen igen

Jag : L, är du kär?
L : jaa..
Jag : i vem ?
L : I A
Jag : Är hon kär i dig då?
L : Aaa..
 Jag : är ni tillsammans?
L : nej...
Jag : varför då ?
L : hon är tillsammans med H
Jag : men hon kan ju inte vara kär i dig och tillsammans med honom ?
L : men asså, inte riktigt tillsammans, de är förlovade.
Jag : men då är de väl tillsammans ?
L : men asså ! de har sagt att de ska förlova sig nästa gång de leker.
Jag : men då får väl du skynda dig så att du hinner före, så att ni kan bli tillsammans innan de förlovar sig?
L : nej men det funkar inte riktigt så...
Jag : nehe, varför då ?
L : men H är etta !
Jag : etta ?
L : ja, de har varit tillsammans sen dagis, så han är etta
Jag : jaha....
L : ja, första gången de såg varandra blev de kära !
Jag : jahaja ....

Nu tog diskussionen slut, men barn är så smarta så det är helt sjukt. Han är bara åtta år, men vet ändå att man inte bara kan ta någons tjej om någon annan redan har henne. Man får väl hoppas på att han kommer fortsätta tänka såhär föralltid :)

haha juste : frågade även honom om H
Jag ; vem är H nu igen ? 
L ;  men ! han är brun!

alltså är han neger, eller mörkhyad om det låter bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0