Jag funderar på en sak

Alla säger ju alltid "ett ögonblick". Men, ett ögonblick kan ju vara hur långt som helst. Speciellt om man "fastnar"med blicken. Därför tycker jag att det borde heta "ett ögonblink" Varför säger ingen det?

Idag på tåget satt jag och läste en artikel om en sexårig handikappad pojke som hade suttit inlåst i skolbussen i bussgaraget i 5 timmar för ingen såg att han inte gick av. Bakom miig sitter en barngrupp. de kanske var mellan 4-7 år. Svårt att tolka eftersom jag bara hörde. Men jag gissar på 6-7 år. Så säger en pojke ;
" Fredrik, det var en kille som gick på sexårs som var lite handikappad som satt fast i bussen hela dagen ! "
haha , så sött.

Just nu sitter jag här hemma och kollar på Albin som ligger på soffan och sover. Vi ska till stuvsta till läkaren idag så jag ska väcka honom om en halvtimme så att han vaknar och hinner bli klar innan vi ska åka .. :)

Idag hade vi MT = mental träning. Vi har det en timme varannan vecka. Vi fick som uppgift att rita vår hand på ett papper. Ni vet, man lägger handen på ett papper och ritar runt den. Sen i varje finger skulle vi skriva en sak vi var bra på. Man var tvungen att fundera för det kan vara ganska svårt att komma på 5 saker. Men man blev glad och kände sig bra efteråt. Så det tycker jag att alla ska göra. Lägg handen på ett papper, rita av, skriv i fingrarna, kanske mitt i handen oxå, någonting ni är bra på. Och sätt sedan upp den någonstans och läs det. Varje dag !

Nu ska jag laga lite mat tror jag, kram !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0