Okej ..

.. Klagomål har inkommit från en av mina trogna läsare att jag skriver för sällan. Denna person var tydligen inne fem ggr i helgen för att se om jag skrivit.. :)

Det hade jag ju inte tyvär eftersom jag var upptagen med annat så nu ska jag försöka uppdatera lite :)


I fredags skyndade jag hem från skolan, kom innanför dörren och såg att jag hade fått en paketavi. Eller mamma, men det var med mitt innehåll (a) Skyndade iväg till ica söderberga för att hämta ut detta paket och i det låg en bok :D (alla som känner mig vet att jag är en liten bokmal) Boken hette iallafall "Det fattas en tärning". Har inte hunnit läsa den än eftersom jag ville läsa ut " syskonkärlek " som jag nu läste för andra gången . BRA BOK !
Har faktiskt kommit på att man kan göra med böcker som man gör med filmer. Man ser alltid bra filmer mer än en gång, varför inte läsa böckerna fler gånger ? Man minns ändå inte allt i boken.

Aja, sen kom jag hem, duschade och klädde på mig lite kläder, packade väskan inför matchen senare och kilade upp till Vällingby för att fylla naglarna som såg ut som vetintevad! Sen var det match på g. Sprang på Biffen av en slump och satte mig på bussen med honom på väg till råsunda för att få lite sällskap. Tyvär klev han ju av i Bromsten men jag överlevde. Mötte Sofie och "Karl" (får inte nämna namn p.g.a säkerhetsskäl för grabbens säkerhet) utanför Råsunda. Blev en bra match. :) Åkte hem till mamma med Albin o sov..

På lördag klev vi upp tidigt, stressade in till stan, klev på en Waxholmsbåt och åkte till Ljusterö där mammas kille bor. Han fyllde år och vi skulle fira honom (grattis i efterskott). Jag och Albin sprayade 100 stålgalgar röda under förmiddagen (jobbgrej liksom) inte det roligaste. Sen kom gästerna och dagen fortsatte med trevlig stämning och god mat.

Klev upp på söndag morgon och åkte hem igen. Jag och Albin iallfall. Vi skulle nämligen hem till hans familj och fira hans mamma som fyller år på onsdag (grattis i förskott).
Jag och Albin hade fått i uppdrag att fixa femkamp. Paren mot paren liksom.

5-kampen
1. Kasta små bollar på ölburkar från ca femton meter
2. Doppa pennan i glaset.
3. Dricka saft ur sugrör så fort som möjligt.
4. Charader.
5.Kubbmatch .

Vi skrattade konstant under alla lekarna. Jag kan säga såhär, försök visa en åsna som hoppar fallskärm utan att säga ett enda ord. Eller en  varan som pladdrar i fyra minuter utan att andas. Eller kanske en fjälllämmel som kryper. Vi kissade nästan på oss av garv.

Men nu ska jag börja läsa boken jg hämtade ut i fredags . Nu har ni fått lite läsning iallafall. Kram på er / E


Kommentarer
David

Woohoo, ett inlägg :P men du skulle skriva på rövarspråket? ^^ najs helg iaf!

2008-04-21 @ 22:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0