temadag

Idag har vi haft temadag om förintelsen. Det är det värsta jag har varit med om.
En gubbe kom till oss, Sioma heter han. Han var med i koncentrationslägret Auschwitz.
Han var hur söt som helst och hur rolig som helst. Han var 81 år, har fru och tre barn. (jag blev lite kär)
Han pratade om hur det var att vara där , arbeta där och behandlas som ingenting. Han svarade på alla våra frågor och han berättade verkligen allt. Han var helt otrolig.
Han har skrivit en bok oxå som jag köpte. Hoppas, hoppas att den är bra ! :)
Sen kollade vi på en helt sjukt jobbig film. Den handlade om utrotningslägret Sobibór. Jag mådde hur dåligt som helst när jag kollade på den filmen. Jag satt och höll Sofie i handen och grät och så. Tillslut gav jag upp och snodde sofies telefon så att jag kunde spela lite kul spel :D

´Nu ska jag städa upp lite i mitt rum faktiskt, kanske skriver senare / E


Kommentarer
Anki

Jag tror boken kan vara mycket jobbig men han beskriver något som hänt och det som hände var vidrigt.

2007-12-18 @ 15:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0