lördag

En helt vanlig lördag är det idag. Förutom att det är svinkallt i hela lägenheten , Albin är inte hemma och myser med mig och mamma är bortrest så jag kan inte ringa och störa. :( Men annars är det en helt vanlig lördag.  :D

Igår lyckades jag bränna sönder en bulle i micron. Jag är hos pappa o dem köper nya saker hela tiden känns det som, och eftersom jag knappt är här så är det ju inte så lätt att veta hur allting fungerar, eller hur ?
Så jag var lite sugen på en bulle, tog ut den ur frysen och tröck på den knappen som jag tyckte var "tinings" knappen.  I samma sekund ringer hemtelefonen så jag springer och svarar och pappa är i andra änden och frågar för tredje gången vad jag vill ha för mat. När jag sedan ska hämta bullen så är det rök i absolut HELA köket. Hur lyckas man är ju då frågan?
Jo, det jag trodde var "tinings" knappen var "auto" knappen.
typ högsta värme i 3 min. :/    " FIFFIGT ELIN" skulle Sofie säga nu.
(som tur var va hon inte där )
Men det var iallafall rök i hela lägenheten och alla fönstren var öppna.
tur att vi bor på sjunde våningen i takvåningen så att inte folk skulle larmat brandkåren :P
Det var iallafall en upplevelse för sig. ;)

Sen var jag barnvakt åt lillebror Amadeus. Som somnade i andra pausen av Idol så jag fick kolla själv. Somnade två minuter innan utröstningen så fick kolla på text-tv vem som åkte ut.. *haha*

Nu måste jag göra mig i orning, ska åka in till stan snart , kolla bio med pappa och syster.
Ha en trevlig (iskall) lördags kväll nu !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0